تاریخ روز ملی کیفیت
روز ملی کیفیت در تقویم ایرانی هجدهم آبان هر سال است، کیفیت به معنای دستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده است.
کیفیت چیست؟
رسیدن به استانداردهای از پیش تعیین شده را کیفیت می گویند. این استانداردها برای داده ها (شامل مواد، نیروی انسانی، تجهیزات، فضا، پول و…) و فرآیندها با نیاز ارباب رجوع و مشتری مشخص میشوند و در حین تعیین آن باید به ظرفیت و توانایی سازمان و فرآیندها و متغیرهای محیطی تاثیرگذار توجه داشت.
با توجه به این تعریف ابتدا استانداردهای تولید محصول یا ارایه خدمت مشخص شده و سپس فعالیتها در جهت دستیابی به ایناستانداردها انجام می شود و استانداردها را برای دادهها (شامل مواد، نیروی انسانی، تجهیزات، فضا، پول و…) و فرآیندها در نظر می گیرند.
در کیفیت کار درست را بار اول انجام می دهند و انتظار دارند که دفعات بعد بهتر از بار اول انجام دهند. تمایلات و سمت گیری کلی یک سازمان نسبت به کیفیت که توسط مدیران سازمان به طور رسمی بیان می گردد نیز خط مشی شرکتها نسبت به کیفیت را تشکیل می دهد.
هدف از روز ملی کیفیت
کیفیت زمانی قابل دستیابی است که فرآیندها و فعالیت های سازمان به طور مستمر با نیازها و انتظارات مشتری های سازمان طراحی شود و به اجرا درآید. یکی از اساسی ترین دلایل برای انتخاب روزی به نام روز ملی کیفیت، آشنایی با نیازها و انتظارات مشتری ها در داخل سازمان (مشتریهای داخلی) و در خارج سازمان (مشتریهای خارجی) است. زمانی که محور فعالیتها در ارائه خدمات، نیازها و انتظارات مشتریها باشد خدمت ارایه شده به مشتری موجب جلب اعتماد و رضایت او خواهد بود. برای جلب اعتماد و رضایت مشتریهای خارجی نیاز به انگیزه و درگیر شدن مشتریهای داخلی یا کارکنان است.
کیفیت رمز موفقیت و ماندگاری
شرکت تعاونی رویای سپید با توجه به سابقه چندین ساله و آشنایی با سلیقه ها و نیاز مشتریان عزیز، اقدام به طراحی و تولید صنایع دستی از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه کرده است.
(رضایت شما عزیزان الویت کار ماست)